- Starters aan het woord (geen presentatie)
door Ingrid Breymann, Maike Smit (ELAN Universiteit Twente) en Arend-Jan Zwarteveen (lerarenopleiding hogeschool Windesheim) - Maatwerk in de begeleiding van starters
door Harmen Schaap en Griet Coupé (Docentenacademie Radboud Universiteit Nijmegen)
Download - Hoe observeer je in de klas?
door Rosanne Zwart (Univeristeit Utrecht)
Download - Waaruit bestaat een goed inductie arrangement?
door Thomas Jager (Lerarenopleiding Inholland), Cocky Vandermeulen (Alkwin Kollege ROSA), Marcelle Hobma en Jorien Vollaard (projectleiders Frisse Start)
Download - Schoolopleiders aan het woord
door Frans Schleijpen (Bonifatius College Utrecht), Arlette Kleinbussink (ORS Lek en Linge Culemborg), Wim van den Berg (Christelijk Lyceum Veenendaal), Safrien van de Leemkolk (Montessori Lyceum Herman Jordan, Zeist), Josi ten Beek (Koningin Wilhelmina College, Culemborg)
Download - Samenwerken in de klas: lesson study
door Felix van Vught, (Universiteit Utrecht) en Fer Coenders (Universiteit Twente)
Download - Een doorlopende leerlijn: verbeteringen vanuit de lerarenopleiding
door Marco Snoek (Lector leren en Innoveren, lerarenopleiding Hogeschool van Amsterdam)
Download - Drie jaar begeleiden: en dan? (geen presentatie)
door Martin Jacobs, (lerarenopleiding Technische Universiteit Delft), Tiny Uijtewaal (rector Bonifatius College Utrecht) en Hans Wilmink (directeur academische opleidingsschool ROS Rijnland) - Professionele leergemeenschappen en BSL
door Willem van der Wolk (ICLON Universiteit Leiden), Jeannette den Ouden (ICLON Universiteit Leiden), Leontine van den Berg (Rijnlands Lyceum Sassenheim), Dorothee Gerdes (Rijnlands Lyceum Oegstgeest)
Download - BSL in de praktijk: wat moet je allemaal organiseren op school?
door Piety Runhaar (ECS WUR), Marjolein Wallenaar (Stoas Wageningen) en René Veldhoen (AOC oost Twello)
Download